Information om förstärkta riktlinjer för Covid -19

På grund av den ökade smittspridningen av Covid -19 och de förstärkta restriktionerna i samhället har vi på Faxeholmen beslutat om följande riktlinjer för vår verksamhet:

Receptionen

Från och med måndag den 23 nov till den 3 januari -21 kommer vår reception på Humlegårdsgatan att vara stängt för obokade besök. Behöver du träffa oss personligen ringer du oss på nr 0270-72950 för att boka ett besök. Ni når oss per telefon, måndag-torsdag 08-15 och på fredag 08-15.

Mina sidor

Du som hyresgäst hos Faxeholmen kan nu göra de flesta av dina ärenden digitalt via ”Mina sidor” på vår hemsida. Exempel på ärenden du kan hantera där är att signera avtal, säga upp avtal, se dina hyresavier, göra felanmälan och söka nytt boende.

Felanmälan och åtgärder i din lägenhet

Om något blir fel i din lägenhet kan du anmäla det till oss via telefon eller Mina sidor. Innan vi åtgärdar felet kommer vi att höra av oss via telefon för att stämma av en tid för besöket. Primärt gör vi besöket när du inte är hemma. Om det inte är möjligt, ber vi dig hålla dig i ett annat rum än vår personal eller också senarelägger vi besöket. Vi kommer också att fråga om de som befinner sig i lägenheten är symptomfria så vi kan vidta andra försiktighetsåtgärder.